Selasa, 7 April 2009

Salam Sejahtera Sahabat Tazkirah

Komuniti Sahabat Tazkirah adalah keahliannya terdiri daripada pelbagai bidang dan pengguna ICT yang aktif serta percaya, ia dapat memberi sumbangan yang berfaedah dalam komuniti ini. Komuniti ini tidak terikat dengan mana-mana fahaman politik atau kepercayaan.

Penubuhannya diharap dapat merapatkan hubungan silaturrahim sesama ahli, disamping jadikan ruangan ini untuk berkomunikasi dan merehatkan minda serta menghantar artikel yang berbentuk ilmiah dan keagamaan, program-program bermanfaat dan info-info terkini.

Ahli group dilarang menghantar artikel berunsur perkauman, bahan-bahan lucah, MLM dan skim cepat kaya.

Laman utama Sahabat Tazkirah : http://groups.yahoo.com/group/SahabatTazkirah/

Anda boleh mula menghantar email untuk dikongsi ke : SahabatTazkirah@yahoogroups.com

Untuk menyertai, hantar emel kosong ke : SahabatTazkirah-subscribe@yahoogroups.com

Persahabatan sejati selayaknya kesihatan, nilainya baru kita sedari setelah kita kehilangannya.

Seorang sahabat adalah yang dapat mendengarkan lagu didalam hatimu dan akan menyanyikan kembali tatkala kau lupa akan bait-baitnya.

Bertemanlah dengan orang yang suka membela kebenaran. Dialah hiasan dikala kita senang dan perisai diwaktu kita susah.

Namun kita tidak akan pernah memiliki seorang teman, jika kita mengharapkan seseorang tanpa kesalahan. Karana semua manusia itu baik kalau kita bisa melihat kebaikannya dan menyenangkan kalau kita bisa melihat keunikannya tapi semua manusia itu akan buruk dan membosankan kalau kita tidak bisa melihat keduanya.

Tak seorang pun sempurna. Mereka yang mau belajar dari kesalahan adalah bijak. Menyedihkan melihat orang berkeras bahwa mereka benar meskipun terbukti salah.

Bila kita mengisi hati kita dengan penyesalan untuk masa lalu dan kekhawatiran untuk masa depan, kita tak memiliki hari ini untuk kita syukuri.

Perlukah merasa kecil dan malu dihina? Orang yang dihina itu sebenarnya memungut pahala percuma tanpa perlu bersusah payah.

Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat.

Wahai jiwa-jiwa yang tenang jangan sekali-kali kamu mencuba jadi tuhan dengan mengadili dan menghakimi. Bahwasanya kamu memang tak punya daya dan upaya serta kekuatan untuk menentukan kebenaran yang sejati. Bukankah kita memang tercipta laki-laki dan wanita serta suku-suku dan bangsa-bangsa yang pasti berbeza. Bukankah kita memang harus saling mengenal dan menghormati, bukan untuk saling bercerai-berai dan berperang angkat senjata!

Ikhlas

Moderator
Sahabat Tazkirah

0 comments:

Join Sahabat Tazkirah

Subscribe to SahabatTazkirah

Powered by us.groups.yahoo.com

Pengikut


 

Design by Amanda @ Blogger Buster